Video

Grip muligheten og «Kom i form til sommeren med Berit»

Med min 12 ukers metode lærer du å leve med og ikke mot kroppen din. Mestre – ikke tape. Nyte - ikke lide. Bli ordentlig mett fremfor å sulte deg.

Sommeren er bare noen deilige vår-uker unna og jeg gleder meg allerede. Naturen våkner til liv, vi går lysere og varmere tider i møte og viser mer hud i bikini, shorts og lette kjoler. Noen planlegger også ett av livets viktigste øyeblikk – bryllup – og skal stille i en drøm av en kjole. Da er det ikke rart at vi drømmer om å bli kvitt noen kilo og gå glade sommerdager i møte med en lettere kropp.

Har du tapt noen kamper og er klar for å vinne den neste?

Har du kjempet mot overflødige kilo flere ganger, men mistet motet på grunn av krevende dietter og trening? Sultet deg i lange perioder for så å oppleve at kommer like fort tilbake. Det er ingen grunn til å bli motløs, for du har antakelig kjempet en kamp mot deg selv. En kamp det er umulig å vinne. Så nå er det på tide å tenke nytt. Med min 12 ukers metode lærer du å leve med og ikke mot kroppen din. Mestre – ikke tape. Nyte – ikke lide. Bli ordentlig mett fremfor å sulte deg. Sørge for forbrenningen din får et ekstra gir istedenfor å bli satt i revers.

Noe som funker

Høres det fristende ut? Umulig, tenker du kanskje. Absolutt ikke. Jeg vet at dette fungerer. Med konkrete, kortsiktige mål, fokus på mestring, systematisk oppfølging, ekte matglede og nytelse, mat med smarte byggeklosser, energi som varer og et smaksbatteri på høyde med det du får på de beste restaurantene, kan du få både smalere midje, mer overskudd og bedre helse.

Du er ikke alene

Hvis du ønsker å bli kvitt noen kilo, er du ikke alene. Mer enn 20% av oss (alle som bor i Norge)over 30 år er overvektige (HUNT 3). Og stadig flere av oss sliter med overflødige kilo som reduserer livskvaliteten. For mye fett rundt midjen (bukfett) gjør det ikke bare vanskelig å føle seg fin i festkjolen eller vel på badestranden. For mye bukfett gir deg helseplager. For med overvekt følger økt risiko for diabetes-2, hjerte- og karsykdommer, forskjellige typer kreft, betennelsestilstander, magesmerter, hodepine, søvnproblemer, svekket hukommelse og konsentrasjonsvansker, angst og depresjon. Listen er ubehagelig lang.

Magefettet

Den store stygge ulven er fettet rundt midjen. Bukfettcellene produserer betennelsesstoffer (cytokiner) som får væske i kroppen til å hope seg opp med hevelser og smerte som resultat. Betennelsesstoffene riper opp blodåreveggene så kolesterol og fett lettere avleires på innsiden. Og de gjør cellenes antenner (reseptorer) som skal fange opp det viktige budskapet fra hormoner og signalstoffer mindre lydhøre. Dermed blir det krøll i cellefabrikkens maskineri – noe du smertelig får erfare både kroppslig og mentalt.

Hvis du er mann og har et midjemål over 94 centimeter eller kvinne og måler mer enn 80 centimeter rundt midjen, bør du ta grep for å kvitte deg med noen kilo magefett. Smuler er brød. Kvitter du deg med 3-5 kilo bukfett har det betydelig effekt på overskudd, helse og livskvalitet. Taper du bukfett bremser du også aldringen – en hyggelig bivirkning for mange.

Mindre mage – bedre helse

Med min metode vil kiloene gradvis forsvinne mens du koser deg mer. Du kan spise både mye og ofte og virkelig nyte samtidig som du går ned i vekt og oppnår store helsegevinster. Men da trenger du mer kunnskap. Enkle tips og triks som hjelper deg med å nå egne mål. Helt uten å veie, måle og telle eller kjempe mot sultfølelsen. Metoden handler om å rette opp ubalanser i matfatet og fordøyelsen, moderere stressbelastningen og øke aktivitetsnivået. Dette er virkelig noe som setter fart på fettforbrenningen, øker muskelmassen og krymper midjemålet – en av de viktigste forutsetningene for god helse.

Klar, ferdig, sett i gang!

Hilsen

Berit

PS! Jeg minner om at dette er et 12-ukers program for å komme i form til sommeren. Uke for uke vil du på bloggen min få flere smarte byttetriks, oppskrifter og andre gode råd til hvordan du skal komme i bedre form, minske midjemålet og bli en bedre utgave av deg selv.

Vil du ha min komplette plan bør du skaffe deg min grunnbok: 12 uker til en smalere midje og et sunnere liv. Her har du en lenke til en bokhandel som selger boken.