“Over night oats”

med eple og sitron

Denne frokostretten er superenkel å lage, og er perfekt for de med en travel hverdag som trenger å få i seg noe næringsrikt i farten. Oppskriften har jeg fått av min datter, Karoline, som studerer italiensk i Firenze frem til sommeren 2018, og som er opptatt av budsjettvennlig, god og næringsrik mat.

Prøv også:

Ingredienser

Porsjoner:

"Over night oats"

  • 2 sitroner
  • 2 epler
  • 250 g havregryn
  • 500g x 2 gresk yoghurt
  • Valgfri topping (f.eks blåbær/bringebær)

Slik gjør du

"Over night oats"

  1. Fjern eplenes kjerne, og riv dem med et rivjern. Sørg for at du gjør det på en overflate som gir deg muligheten til å ta vare på eplesaften som også kommer ut av eplene.
  2. Ha eplesaft, eplene du har revet, saften av to sitroner og havregrynene i en boks med lokk.
  3. Rør om, sett på lokket, og sett boksen i kjøleskapet over natten.
  4. Om morgenen er det bare å ta omtrent halvt om halvt med havregrynblanding og gresk yoghurt i en skål. Dersom en ønsker det, kan en også tilsette ulike typer bær og frukt.

Så enkelt har du en næringsrik og kjempegod frokost på 1-2-3!